پروپوزال بررسی ارتباط سرمایه‌ اجتماعی و ایجاد اشتغال خانگی

این پروپوزال در مورد بررسی ارتباط سرمایه‌ اجتماعی و ایجاد اشتغال خانگی (رشته مدیریت صنعتی – مدیریت تولید) می‌ باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی

پروپوزال بررسی ارتباط سرمایه‌ اجتماعی و ایجاد اشتغال خانگی

مقدمه:
در دنیای کنونی از یک سو سازمان‌ها روز به روز کوچک‌تر و انعطاف پذیر تر شده و از سوی دیگر مرزهای میان خانه و محل کار در حال از بین رفتن است. بر اساس نظریه‌ی توسعه‌ی انسانی و معقول ، کار در آینده در خدمت دیگران نخواهد بود بلکه فعالیتی است که انسان برای خود سازمان انجام داده، با مدیریت و کنترل خود و برای رفع نیازهایش (الوانی، ۱۳۸۸ :۲۹۱) و به همین دلیل در سال‌های اخیر شمار کسانی که به طور مستقل و برای خود کار می‌کنند به ویژه صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای خانگی رشد فزاینده ای یافته است (سی‌ای‌اِن‌بی‌آر ، ۱۹۹۸).

به طور کلی، کسب‏وکار خانگی پدیده ی جدیدی نیست، بلکه در نتیجه ی تغییر و تحولاتی که امروزه در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی به وجود آمده است، به آن توجه بیشتری شده است. کسب‏وکار خانگی از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه‌ی اشتغال خرد و متوسط به ویژه برای جمعیت وسیعی از زنان و جوانان که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند اما به دلیل بازار نامناسب اشتغال نمی‏توانند جذب بازار شوند، می‏باشد (ناهید و قنبری،۱۳۸۹، ص۶).

لازم به تذکر می‌باشد که شروع یک کسب‏وکار از خانه می تواند فرصت‏هایی را به افراد در اولین گام فعالیت‏های کارآفرینانه دهد اما اگر به درستی پشتیبانی نشوند، می‏تواند اثرات زیان آوری را بر افراد خود اشتغال داشته باشد. در واقع اگر سیاست‏های افزایش خود اشتغالی این موضوعات را در نظر نگیرد، شانس کمی برای آن کسب‏وکارها وجود دارد که به سمت خود اشتغالی میل پیدا کند و آن ها را در معرض خطر شکست و خاتمه کسب‏وکار قرار می‏دهد (تامپسون و دیگران ، 2009: 235).

به منظور توسعه و پشتیبانی از کسب‏وکارهای خانگی ضروری است برنامه هایی با اهداف و چشم‏ انداز مناسب در دوره‏های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت به اجرا درآید. بنابراین دانستن ابعاد سرمایه‏ی اجتماعی موثر در راه‏اندازی کسب‏وکارهای خانگی، سیاست‌گذاران را یاری خواهد کرد تا سیاست‌های این حوزه از کارایی و اثربخشی برخوردار باشد.

محققان نشان داده‌اند که فرایند راه‏اندازی کسب‏وکار متأثر از عوامل زیادی است که به طور کلی می توان آن را به 2 گروه تقسیم نمود: عوامل روان شناسانه و عوامل غیر روان شناسانه. عوامل روان شناسانه به ویژگی‏های شخصی افراد اشاره دارد؛ در حالی که عوامل غیر روان‏شناسانه به محیط دربرگیرنده ی فرد می‌پردازد که از جمله ی عوامل غیر روان شناسانه می‏توان به سرمایه‏ی اجتماعی اشاره نمود (شین ، 2003: 96).

سرمایه ی اجتماعی، یکی از مفاهیم نسبتاً نوینی است که در بررسی‌های اجتماعی و اقتصادی جوامع مدرن، مطرح گردیده است. این مفهوم به پیوند‌ها و ارتباطات میان اعضای یک شبکه به عنوان منبع با ارزش اشاره دارد که با خلق هنجار‌ها و اعتماد متقابل، موجب تحقق اهداف اعضا می‌شود (فرازمند و دیگران، ۱۲۵:۱۳۸۵).

فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 24