دانلود مقاله مفاهیم و واژه های اساسی در بازرگانی خارجی
مقدمه : زنجیره کارهای اجرائی در بازرگانی خارجی در برگیرنده امور مختلف و متفاوت و در عین حال به هم پیوسته ای است که مدیران بازرگانی خارجی و تجار و کلیه اشخاص و شرکتهائی که به نحوی با واردات و صادرات کالا سر و کار دارند لزوماً از وقوف و کاربرد آن بی نیاز نمی باشند و بالطبع آگاهی از اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی برای نامبردگان از ضروریات امر می باشد. این جزوه با هدف ارائه مهمترین اطلاعات و مقررات و مسائل مختلف در بازرگانی خارجی تهیه شده و حاوی اطلاعات ، مفاهیم و واژه های بنیادی در مسائل اجرائی بازرگانی خارجی می باشد. که امید است مورد بهره برداری همکاران محترم و جامعه بازرگانی استان قرار گرفته شود.
فهرست مطالب شرح صفحه مقدمه ۱ اینکوترمز (Incoterms) ۳-۲ مناطق آزاد تجاری ۴-۳ تجارت متقابل و شیوه های مهم آن ۵-۴ صادرات و مراحل انجام آن ۷-۵ واردات و مراحل انجام آن ۱۰-۸ روشهای پرداخت در معاملات بازرگانی ۱۲-۱۱ تعاریف و اصطلاحات گمرکی ۱۴-۱۳ سیستم هماهنگ توصیف و کدگذاری کالا (HS) ۱۵-۱۴ شرایط صدور و تمدید کارت بازرگانی ۱۵-۱۸ مدارک موردنیاز جهت صدور کارت بازرگانی ۱۸-۲۱