دانلود مقاله مفهوم تغییر

مفهوم تغییر
لیپیت بهبود سازمان را چنین تعریف می‌کند: تواَن بخشیدن به فرایندهای عملیاتی و نیروهای انسانی در سازمان برای بالابردن کیفیت عملکرد ارگانهای مختلف سیستم سازمانی.تغییر سازمانی، تلاشی است برنامه‌ریزی شده، در سراسر سازمان که به وسیله مدیریت عالی سازمان اداره شده و اثربخشی و سلامتی سازمان را از راه برنامه‌های تغییر برنامه ریزی شده در فرایندهای سازمان، با استفاده از علوم رفتاری افزایش می دهد. هدف‌های تحول سازمان عبارت اند از :

1-افزایش سازگاری بین ساختار، فرایندها‌، استراتژی، افراد و فرهنگ سازمان؛
2-ایجاد و توسعه راه حل های نو و خلاقانه در سازمان؛
3-توسعه توانایی نوسازی سازمان.

فرنچ و بل  بیان می دارد که بهبود سازمانی تلاشی طولانی مدت برای تقویت توان حل مسئله سازمان و نوسازی فرایندهای آن مبتنی بر مدیریت موثر و فرهنگ مشارکت پذیری با استفاده از عوامل تغییردهنده (مداخله‌گر) و بهره‌گیری از دانش رفتاری است.

فهرست مطالب
تغییر و نظریه های مرتبط
مفهوم تغییر
اهمیت و ضرورت تغییر در سازمان
الگوی تغییر لوین
الگوی هشت مرحلهای کاتر
مدل تغییر کوبلر- راس
مدل تغییر آدکار
مدل تغییر بکهارد
نقش مدیران در فرآیند تغییر
دیدگاه مدرن تغییر سازمانی
دیدگاه نمادین- تفسیری تغییر سازمانی
الگوی تغییر گالیاردی
دیدگاه پست مدرن تغییر سازمانی
پارادایم نیوتنی
پارادایم آشوب
مدیریت درآشوب و پیچیدگی
پنج ایده کلیدی برای مدیریت تغییر
پیشینه تحقیقات
پیشینه پژوهش در داخل کشور
پیشینه پژوهش در خارج از کشور
جمع بندی و ارائه چارچوب نظری

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 64